Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Korvgryta med rotfrukter

Av RED DEVIL - 30 september 2010 17:12

  • Tillagningstid: Max 20 min
  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 4
  • Ingredienser:

    Gör så här:

    1. Skala och ansa potatisar, kålrot, morötter och purjolök. Skär grönsakerna och falukorv i bitar.


    2. Koka upp vatten och smula ner grönsaksbuljongtärning. Tillsätt lagerblad, och kryddpepparkorn. Lägg ner grönsakerna och låt koka 8-10 minuter.

    3. Lägg ner purjolök och korv. Låt det koka ytterligare 2-3 min. Smaka av med salt. Blanda matyoghurt med dijonsenap. Servera senapsyoghurten till grytan.


    För alla:
    Läs noga ingrediensförteckningen på falukorven och buljongen. I övrigt är rätten gluten- och äggfri.
    Laktosfri: använd laktosfri matyoghurt.
    Mjölkproteinfri: byt ut yoghurten mot sour supreme (innehåller soja).

    Källa: http://www.ica.se/recept?recipeid=688071

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                              

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av RED DEVIL - 1 oktober 2010 17:34

    Idag åt vi pizzan, jag brukar göra egen deg men idag orkade jag inte så det fick bli så.. ehh..   pizzadegen(kit)  köpt på coop, i den medföljer en liten flaska tomatsås...   man rullar ut degem på plåten, sen låter man det vila i ca 10 min i...

    Av RED DEVIL - 30 september 2010 17:20

    Tillagningstid: Över 20 min Svårighetsgrad: Medel Portioner: 4 Ingredienser 1/2 dl skurna örtkryddor. t ex timjan. oregano eller basilika 1 citron 2 vitlöksklyftor 1 tsk salt 1 krm malen svartpeppar 600 g kycklinglårfilé 1 m...

    Av RED DEVIL - 28 februari 2010 18:25

      ca 45 snittar Baka många de kommer att gå åt! 4 dl vetemjöl1 tsk bakpulver2 dl strösocker1 tsk vaniljsocker2 rågade tsk kanel¾ dl kakao200 g Norrmejerier Smör1 ägg Sätt ugnen på 175°. Blan...

    Av RED DEVIL - 8 februari 2010 17:19

    Ingredienser   600 g Fläskfile    1 msk smör   1 paket tacokryddamix(40 g)   1 burk ananasringar (225 g)   3 st tomater   200 g nachips påse   0,5 tsk salt   1 krm cayennepeppar   275 g mjukos...

    Av RED DEVIL - 6 februari 2010 10:02


    Vet inte vad maten heter så jag döpte det hihi.. ( har ni namnförslag så meddela mig) Koka ris ( 3 dl ris och 6 dl vatten) 1 halv rökt skinka 1 burk minimajs 1 liten burk hel champijoner 1 röd paprika 1 gul lök 3 msk pulver och 4 dl ...

    Ovido - Quiz & Flashcards