Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Senapskyckling med ris

Av RED DEVIL - 30 september 2010 17:20

  • Tillagningstid: Över 20 min
  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 4
  • Ingredienser

    Gör så här

     

    1. Blanda örtkryddor med rivet citronskal från halva citronen, skalad hackad vitlök, salt och peppar. Vik ut kycklinglårfiléerna och fördela kryddblandningen i dem. Rulla ihop kycklinglårfiléerna och bryn dem i matfettet i en stekpanna.


    2. Blanda minimat, vatten, kycklingfond och senap. Tillsätt det och koka under lock ca 10 minuter. Red ev. av såsen med majsstärkelse utrört med lite vatten.


    3. Riv resten av citronskalet och strö över vid serveringen.


    4. Servera med ris och tomater.


    För alla?
    Läs noga ingrediensförteckningen på fonden. I övrigt är rätten gluten- och äggfri.
    Laktosfri: använd laktosfritt matfett och laktosfri grädde.
    Mjölkproteinfri: använd mjölkfritt matfett. Byt ut grädden mot havre- eller sojabaserat alternativ.

    Näringsvärde

    • Energi:Låg
    • Fett:Låg
    • Fiber:Låg

    Källa: http://www.ica.se/recept?recipeid=676866

     

    (Jag hade vanlig kycklingfile, det blev lite tjock, jag tog vad jag hade hemma..)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                           

     

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av RED DEVIL - 1 oktober 2010 17:34

    Idag åt vi pizzan, jag brukar göra egen deg men idag orkade jag inte så det fick bli så.. ehh..   pizzadegen(kit)  köpt på coop, i den medföljer en liten flaska tomatsås...   man rullar ut degem på plåten, sen låter man det vila i ca 10 min i...

    Av RED DEVIL - 30 september 2010 17:12

    Tillagningstid: Max 20 min Svårighetsgrad: Medel Portioner: 4 Ingredienser: 6 potatisar 200 g kålrot 3 morötter 1 liten purjolök 500 g falukorv 5 dl vatten 1 grönsaksbuljongtärning 1 lagerblad 10 kryddpepparkorn salt ...

    Av RED DEVIL - 28 februari 2010 18:25

      ca 45 snittar Baka många de kommer att gå åt! 4 dl vetemjöl1 tsk bakpulver2 dl strösocker1 tsk vaniljsocker2 rågade tsk kanel¾ dl kakao200 g Norrmejerier Smör1 ägg Sätt ugnen på 175°. Blan...

    Av RED DEVIL - 8 februari 2010 17:19

    Ingredienser   600 g Fläskfile    1 msk smör   1 paket tacokryddamix(40 g)   1 burk ananasringar (225 g)   3 st tomater   200 g nachips påse   0,5 tsk salt   1 krm cayennepeppar   275 g mjukos...

    Av RED DEVIL - 6 februari 2010 10:02


    Vet inte vad maten heter så jag döpte det hihi.. ( har ni namnförslag så meddela mig) Koka ris ( 3 dl ris och 6 dl vatten) 1 halv rökt skinka 1 burk minimajs 1 liten burk hel champijoner 1 röd paprika 1 gul lök 3 msk pulver och 4 dl ...

    Ovido - Quiz & Flashcards