Alla inlägg den 6 februari 2010

Av RED DEVIL - 6 februari 2010 10:02

Vet inte vad maten heter så jag döpte det hihi.. ( har ni namnförslag så meddela mig)


Koka ris ( 3 dl ris och 6 dl vatten)

1 halv rökt skinka

1 burk minimajs

1 liten burk hel champijoner

1 röd paprika

1 gul lök

3 msk pulver och 4 dl mjölk maizena redning ljus




Så här gör du:


Jag steker tärnad rökt skinka pga knaprig smak

och när jag stekt klar så lägger jag 4 delars champijoner o  minmajs, gullök,

och steker det under tiden jag fixar maizena


4 dl mjölk och sen 3 msk pulver i och rör om försiktigt tills det tjocknar

då häller du in allt i såsen och rör en stund,


sen häller du i tallik och ris för sig, se bilden..


men man kan expermintera din smak.


mycket enkel och snabbt om man inte har tid, samt mycket god!!!

    

bilden lånad från www.google.se



Av RED DEVIL - 6 februari 2010 09:17

400 gram nötfärs

1-2 gullök (beror på storleken)

1 burk á 190 gram (liten) hel champinjoner

1 röd paprika ( kan annan färg)

tomatpure

2 st vitlök( efter din tycke)

 

Så här gör du: 

Först stekte jag köttfärs, när det var färdig stekt la jag dit några ggr tomatpure,

sen la jag köttfärs i en djup skål,

efter det så stekte jag gullök, sen la jag gullök i köttfärsen o blandade

och skar i 4 delar av hela champinjoner o stekte det också och blandade med köttfärs och lök.

sen hackade jag röd paprika i tärningar typ, och blandade med de..man kan expermintera med smördegen, kyckling, skinka eller vegetarisk eller...


Ang smördeg kan du göra tex triangel eller rund eller rulla eller gör som min, man kan fantasiera detta!!

           

 

Ovido - Quiz & Flashcards